عصاره قارچ احتمال دارد به معالجه چاقی یاری دهد
نوشته شده توسط : نسرین معین


موش‌هایی که قارچ می‌خورند لاغرترند

مبنی بر تست انجام شده در موش‌ها , قارچی که در طب سنتی چین کاربرد دارااست احتمالا با تغییر تحول مخلوط باکتریایی روده به معالجه چاقی یاری دهد .

درین تست پژوهشگران متوجه شدند وزن موش‌هایی که با رژیم پرچرب و همینطور عصاره‌ای حاصل از قارچی به اسم لینگژی تغذیه می‌شدند , نسبت به موش‌های با رژیم غذایی یکسان ولی فاقد عصاره , در پهنا کمتر از دو ماه وزن به میزان کمتری ارتقاء یافت . تجمیل الانف

imagesalbum . blogsky . com ( 15 )

جای دی . یانگ تالیف کننده همکار این تحقیق از کالج چانگ گونگ تایوان می گوید «با دقت به سابقه عالی و مطمئن لینگژی و شباهت این قارچ از دید ادغام به قارچ‌های دیگری که معمولا مصرف میکنیم , عوام مردم لینگژی را در کنار دیگر روش‌های شناخته شده کاهش وزن , مثل محدودیت کالری , ورزش مداوم و سبک معاش تندرست , راهکاری مطلوب می‌دانند» .

پژوهشگران همینطور دریافته‌اند که مولکول‌های استخراج شده از این قارچ مخلوط باکتریایی روده موش‌هایی را که با رژیم مالامال چرب تغذیه می‌شدند تغییر و تحول میدهند . بعداز مصرف این عصاره , جمعیت میکروبی روده موش‌ها بیشتراز آنکه به موش‌های تغذیه شده با رژیم پرچرب شباهت داشته باشد , مشابه به موش‌هایی شد که رژیم نرمال داشتند .

پژوهش ها اخیر در موش‌ها نشان داده است که تغییر تحول در مخلوط باکتری‌های روده‌ای شاید به شیوع چاقی و اختلالات متابولیکی مربوط باشد . زمانی دانشمندان باکتری‌های روده را از مدفوع موش‌های اخذ کننده عصاره قارچ استخراج کردند و این باکتری‌ها را به روده موش‌های چاقی که با عصاره تغذیه نمی‌شدند انتقال دادند , مشاهده کردند ادغام باکتریایی آنان به وضعیتی مفیدتر تغییر تحول پیدا کرد .

سین چی لای مولف همکار این تحقیق از کالج چانگ گونگ می گوید : «ظاهرا بخش اکثر اثرات ضد چاقی لینگژی به دلیل این تاثیر تهیه کننده بر ادغام فلور میکروبی روده باشد»

Crimini mushrooms . 2

ولی . . .

دکتر معالج مونیکا آگراول , کارشناس قلب و رژیم معالجه از راءس پزشکی مِرسی در بالتیمور , میگوید : هنوز خیلی زود‌است که بگوییم آیا این قارچ در آدم نیز مثل موش‌ها کار می‌نماید . زمینه دیدنی توجهی است و احتمالاتی هم موجود است ; ولی نمی‌توانید بگویید زیرا روی موش‌ها پاسخ داده حتما برای آدم نیز اثر گذار خواهد بود . وی همینطور می گوید : ظاهرا ایده چنین تحقیقاتی این است که همگی از یک رژیم پرچرب تغذیه نمایند بعدا اختلال را با یک چاره جادویی برطرف می کنیم . ولی چرا یک گام در جهت بهبود رژیم خویش برنداریم؟ اگر‌چه امروزه اکثری در‌پی درمانی پرسرعت برای چاقی میباشند ولی هیچ قرص جادویی نیست . اصلا مهم نیست چه‌گونه ; تنها می بایست رژیم غذایی خویش را تصحیح فرمایید .

این تحقیق نو در 23 ژوئن 2015 در نشریه ارتباطات طبیعت به چاپ رسیده است .





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: